Začínáme s Trellem, aplikací pro správu projektů pro každého

Začínáme s Trellem, aplikací pro správu projektů pro každého

Pokud pracujete na více úkolech či projektech, máte rádi ve věcech pořádek nebo potřebujete na něčem spolupracovat s více lidmi online, určitě hledáte řešení, které vám tento problém ulehčí. V dnešní době existuje nepřeberné množství aplikací, které vám usnadní spravovat všechny vaše projekty přehlednou a zajímavou formou. Jedním z těchto programů je aplikace Trello.

Ať už jste v práci, doma nebo kdekoli mezi tím, jednoduchý a flexibilní design aplikace Trello vám umožňuje spolupracovat a organizovat vše, od každodenního provozu vaší firmy až po příští rodinnou dovolenou. Podívejme se pod pokličku tohoto nástroje!

Trello je bezplatná webová aplikace pro správu projektů. Nástěnky, seznamy a karty vám umožňují organizovat a upřednostňovat vaše projekty zábavným, flexibilním a obohacujícím způsobem. Trello vám umožní spolupracovat více a udělat více práce. Podívejme se jak aplikace vypadá a jak se s ní pracuje.

A) Nástěnka (board)

Nástěnka představuje stránku vašeho projektu nebo místo pro sledování či sdílení informací. Ať už spouštíte nový web nebo plánujete dovolenou, Trello nástěnka je místem, kde můžete uspořádat své úkoly a spolupracovat s kolegy, rodinou nebo přáteli.

Každá nástěnka obsahuje seznamy úkolů. Úkoly lze v rámci sloupců posouvat (pomocí drag-and-drop). Tento posun úkolů zrcadlí tok od nápadu k realizaci. K úkolům mohou být přiřazováni uživatelé, časové termíny a soubory. Trello má omezenou podporu pro značkování (tagy) v podobě deseti barevných štítků, které si lze pojmenovat pro každou nástěnku zvlášť.

B) Seznam (list)

Seznamy udržují karty (viz. níže) uspořádané v různých fázích jejich vývoje. Mohou být použity k vytvoření pracovního postupu, kde se karty pohybují napříč seznamy od začátku do konce, nebo jednoduše fungují jako místo pro sledování nápadů a informací. Počet seznamů, které můžete přidat na tabuli, není nijak omezen a lze je uspořádat podle libosti.

Základním (ale účinným) nastavením seznamu nástěnky může být jednoduše Úkoly, Udělat, Rozpracováno a Hotovo, kde karty začínají v seznamu Úkoly a přes seznam Udělat a Rozpracováno se dostávají až do seznamu Hotovo. Pořád si nedokážete představit na co byste mohli Trello využít a jak to zpracovat? Potřebujete nějaké nápady? Tady je trochu inspirace.

C) Karty (cards)

Základní jednotkou nástěnky je karta. Karty se používají k reprezentaci úkolů a nápadů. Karta může být něco, co je třeba udělat, jako je třeba napsat blogový příspěvek, nebo něco, co je třeba si pamatovat, například firemní prázdninové zásady. Jednoduše klikněte na „Přidat kartu…“ v dolní části kteréhokoli seznamu a vytvořte novou kartu a pojmenujte ji podle toho, co obsahuje, např. „Vyzvednout věci z čistírny“ nebo „Napsat příspěvek na blogu“. Přetažením karet mezi seznamy zobrazíte pokrok. Počet karet, které můžete přidat na hrací plochu, není nijak omezen.

D) Nabídka (menu)

Na pravé straně Trello nástěnky je nabídka, kde můžete spravovat členy, nastavit kontroly, filtrovat karty a aktivovat tzv. Power-Ups (vylepšení umožňují uživatelům integrovat své oblíbené aplikace do Trella a přidávat funkce na své nástěnky). Všechno, co se odehrálo na nástěnce, můžete vidět také v informačním kanálu aktivit v nabídce. Udělejte si čas a podívejte se na vše, co nabídka nabízí.

Nezní to úplně složitě, že? Tak na nic nečekejte a začněte vytvořením první nástěnky! Ale nejdříve si promyslete projekt nebo cíl, na kterém budete pracovat. Hodně štěstí!

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *