Naučte se pracovat s Sklikem a získejte znalosti potřebné k tvorbě vaší PPC inzerce
PPC reklama se v posledních letech stala oblíbeným a efektivním nástrojem online marketingu. Celosvětově nejznámějším PPC systémem je Google Ads, ale v České republice je rozšířený také Sklik od Seznamu. A na ten se dneska blíže podíváme.
Co je PPC reklama
Platba za kliknutí (anglicky pay-per-click, PPC) je model internetové reklamy, kde inzerent platí za kliknutí na reklamní inzerát. Platíte teprve za návštěvníka, který se proklikne na vaše stránky. Záleží jenom na vás, kolik jste ochotni za proklik zaplatit a kolik maximálně budete do reklamy denně investovat.
Jedná se o formu propagace, která zvyšuje povědomí o značce. Mezi výhody PPC reklamy patří přesné cílení na potenciální klienty (pomocí klíčových slov, regionální cílení, atd.) a měřitelné výsledky, které je možné sledovat ihned po spuštění. Inzerent si sám určuje výši rozpočtu na reklamy a celá kampaň je velmi flexibilní – je možno použít strategii na míru, promo dočasných slev a akcí a také okamžitě reagovat na změny.
Díky PPC reklamě budete vidět ve vyhledávání, obsahové síti a na dalších nejnavštěvovanějších webech (nejen) českého internetu. Je možné také zacílit vaši reklamu na kraje i okresy a můžete tak oslovit své zákazníky přesně tam, kde se nachází.
Dnes již existuje celá řada online služeb podporující PPC reklamy. Jejich výběr vždy závisí na tom, kde se nejčastěji vyskytuje vaše cílová skupina. Google Ads je nejpropracovanějším a nejrychleji vyvíjejícím se PPC systémem. Reklamy v kampaních Skliku se budou zobrazovat ve vyhledávači Seznam.cz a spolupracujících webech (Firmy.cz, Zboží.cz, Novinky.cz atd.). Reklamy na Facebooku jsou velmi populární v ČR a to díky velkému počtu uživatelů této sociální sítě. Díky tomu, že Facebook koupil v roce 2021 Instagram, reklamy na Instagramu se spravují na stejném místě jako reklamy pro Facebook a je to opravdu jednoduché. LinkedIn je profesní sociální sítí, ve které je rovněž možné mít reklamu. Pohybuje-li se vaše cílová skupina na Twitteru, můžete využít také Twitter Ads. Twitter vám dovolí propagovat váš vlastní Twitter účet nebo konkrétní tweety. V roce 2018 se stal Tik Tok jednou z nejstahovanějších aplikací vůbec a tak má i svou vlastní reklamní platformu.
Sklik Akademie
Naučte se pracovat s Sklikem a získejte veškeré znalosti potřebné k tvorbě vaší inzerce. V Akademii naleznete přehledné kurzy, které jsou vhodné jak pro začínající PPC specialisty, tak i pro pokročilé uživatele. Stačí si vybrat.
Sklik pro specialisty
Pokud budete kampaně sami nastavovat a optimalizovat, je pro vás vhodný kurz „Sklik pro specialisty“. V kurzu se naučíte, jak správně vytvářet kampaně, na co nezapomenout a čemu se naopak vyhnout. Přiučéte se všemu potřebnému od specialistů ze Seznamu, kteří mají s Sklikem dlouholeté zkušenosti.
Naučíte se rozumět vyhledávací síti, produktovým inzerátům, obsahové síti, retargetingu, brandingu, dynamickým bannerům, ale i videoreklamě. Celý kurz je zdarma a online.
Sklik pro marketéry
Pokud ale nepotřebujete sami nastavovat kampaně, je pro vás připraven kurz „Sklik pro marketéry“. Jedná se o dvouhodinový přehledný kurz pro ty, kteří se správou PPC kampaní přímo nezabývají, ale chtějí získat přehled o funkcích Skliku a dozvědět se, jak má vypadat správně nastavená kampaň a jak si vhodně stanovit její cíle.
V 8 kapitolách se dozvíte, jaké možnosti Sklik nabízí a jak jich plně využít. Dozvíte se co je Sklik, jaké jsou jeho výhody, kde se vaše reklama může zobrazovat, předpoklady úspěšné kampaně nebo možnosti správy Skliku. Také se naučíte jak založit Sklik účet, jak přidělit někomu přístup, jak měřit úspěšnost Sklik kampaně nebo jak se vyhnout nejčastějším chybám v Sklik kampaních. Stejně jako předchozí kurz je všechno online a bez poplatku.
Díky této akademii podpoříte svůj růst a získáte možnost zvýšit své obraty a výnosy. Online svět nikdy nespí a neustále se vyvíjí, proto je vzdělávání v této oblasti pro váš business velmi důležité. V této akademii budete mít vždy přehledně popsáno, jak své kampaně správně nastavit. Získáte také tipy specialistů Skliku, kteří se dlouhodobě starají o inzerci svých klientů a kteří pro vás připravili tipy, na které není dobré při nastavování kampaní zapomínat. Třeba vás právě toto školení nakopne a budete se této oblasti i nadále věnovat. Odborníků na PPC reklamy je totiž pořád stále málo!