Holka pro všechno – to jako opravdu PRO VŠECHNO?
Když jsem začínala podnikat na vlastní triko jako virtuální asistentka, hodně jsem přemýšlela o tom, zda je lepší začít pod svým jménem nebo nějakým názvem, který bude vystihovat to, co dělám. A tak vznikla Holka pro všechno.
Podnikání na volné noze, tzv. freelancing, je úzce sepjato s osobností podnikatele, jeho dovednostmi a znalostmi. Nejčastěji tento druh podnikání provozují překladatelé, tlumočníci, řemeslníci, umělci, poradci, lektoři, konzultanti nebo profesionálové z oblasti IT. Spousta freelancerů se na něco specializuje a tak se propaguje svým jménem, s tím, že doufají, že jednoho dne si lidé spojí jejich jméno a oblast expertízy.
U mě je to jiné, já žádnou specializaci nemám. Umím spoustu věcí, ale na nic nejsem expert. Ovládám hodně aplikací a dovedností, od každého trochu. Chtěla jsem, aby název, který si zvolím do začátku mého podnikání, obsáhl všechno co dělám a nabízím.
Holka pro všechno mi přišlo jako ideální. Vystihuje to podstatu mé činnosti na volné noze a také ukazuje, že jsem žena, která pomůže v podstatě s čímkoliv. První reakce ovšem byly trochu jiné, než jsem čekala. Především ty dvojsmysly jsem asi neúplně domyslela.
V roce 2016 se mi dokonce vysmáli odborníci na brand a doporučili vymyslet jiný název, a především tedy slogan. Uznávám, že heslo „vaše virtuální pravá ruka“ nebylo úplně nejšťastněji zvoleno a trochu dvojsmyslně působilo již od začátku 🙂 Od toho jsem upustila úplně a nakonec dneska vlastně ani žádné konkrétní heslo nemám a nevyužívám.
Na druhou stranu negativní reakce je také reakce a dává mi to signál, že je to název dobře zapamatovatelný, který zaujme. Samozřejmě jiná věc je to, jaký druh klientů se mi občas díky tomu ozývá, ale vzhledem k tomu, že se jedná o minimální počet, rozhodla jsem se si název ponechat a bojovat s ním dál.
Osobně si myslím, že pro ženy je celkově budování osobního brandu těžší než pro muže. Vezměte si, že už si vybudujete své jméno a pak se vdáte? Nejen, že strávíte hromadu času obíháním úřadů, abyste si oficiálně změnila příjmení, ale ještě ke všemu musíte vymýšlet cestu, jak zase zpropagovat své nové jméno a naučit bývalé i současné klienty, že se jmenujete nyní jinak. V tom mají ženy určitou nevýhodu.
Jedním z důvodů, proč jsem upřednostňovala název „firmy“ oproti jménu byl také ten, že jsem chtěla do budoucna navázat spolupráci s maminkami na mateřské dovolené a zadávat jim drobné úkoly, které sama nestíhám nebo od nich využívat služeb, které sama nenabízím. To se mi také podařilo a aktuálně spolupracuji se 3 ženami, které mi pomáhají s překlady nebo jinými odbornými úkoly. Možná, jednoho dne, až budu známá více pod mým jménem, možná od holky pro všechno úplně upustím, ale cítím, že ten čas ještě nenadešel.