Co děláš za práci? Jsem virtuální asistentka. A co to jako je?
Všichni z nás se setkáváme s novými lidmi, ať už je to díky práci, přátelům, rodině, koníčkům nebo během dovolené. Postupem času vždy dojde na otázku čemu se kdo věnuje. A zde začíná ta pravá zábava!
- Co děláš za práci?
- Jsem virtuální asistentka.
- A co jako je? To jsem nikdy neslyšel/a.
Toto je asi nejběžnější reakce, se kterou se setkávám. Myslím, že všechny nové pracovní pozice vytvořené během posledních let jsou pro spoustu lidí neuchopitelné, neb si nedokáží pod daným názvem nic představit. Teď je to jen na vás, jak jim vysvětlíte, co děláte, aby tomu rozumněli.
Já osobně nejčastěji říkám, že dělám to, co dělá asistentka v kanceláři, např. asistentka ředitele nebo sekretářka. Takovou běžnou administrativu, vyhledávání informací, vytváření dokumentů, zpracování podkladů, drobné překlady, komunikace s klienty atd. Jen všechno online. Od toho také název „virtuální“ asistentka.
Úkolem virtuálních asistentek je pomoci klientovi s jeho prací, ulehčit mu od množství úkolů, uspořádat jeho práci tak, aby byla efektivní, poradit mu v oblasti, ve které se tolik neorientuje nebo mu ušetřit čas při hledání potřebných informací.
Každá virtuální asistentka pracuje trochu jinak a má jinou oblast, ve které se cítí nejlépe a které rozumí. Někdo se více věnuje administrativním věcem, jiný se specializuje na sociální média nebo online marketing. Nedá se říct, že každá virtuální asistentka dělá to samé.
Já osobně se zabývám především vyhledáváním informací, tvorbou různých dokumentů, vytvářením responzivních webů, organizováním nejrůznějších akcí, vyhledáváním vhodných zaměstnanců nebo zajištěním zahraničních cest.
Ať už se jedná o běžnou administrativu a korespondenci, vyhledávání informací, tvorbu dokumentů, překlady textů, pomoc se sestavením životopisu nebo motivačního dopisu, koordinace výběru nových zaměstnanců, správu webových stránek či sociálních sítí, plánování schůzek, organizace meetingů a konferencí nebo zajištění služebních cest.
Pomocnou ruku vám virtuální asistentka nabídne také s organizací diáře, přepisem a digitalizací dat, zajištěním tvorby propagačních materiálů, komunikací s úřady, zastupováním s plnou mocí, rezervací restaurací a vstupenek, zajištění dárků pro firemní partnery a zaměstnance. Neplýtvejte časem na rutinní práci, kterou může dělat někdo jiný. Posuňte své podnikání dál a zadejte práci, která vás brzdí, virtuální asistentce.