Reklama na Facebooku a Instagramu
V posledních dnech, kdy je vyhlášen nouzový stav, obchody jsou zavřené a lidé se nesmějí potkávat, spousta lidí pracuje z domova a podnikatelé se snaží vymýšlet možnosti, jak přenést svůj obchod do online světa.
Nabízí se nepřeberné množství možností jak se během této doby vzdělávat. Jednou z nich jsou webináře a já jsem se tento týden zúčastnila jednoho z nich.
Dlouhodobě sleduji úspěšné české freelancery, čtu jejich weby a blogy, poslouchám podcasty a snažím se od nich něco naučit. Jednou z těchto osob je Eliška Vyhánková, specialistka na sociální sítě.
Eliška už devět let učí firmy, jak používat sociální sítě a má za sebou semináře pro tisíce účastníků a stovky klientů. Založila semestrální vzdělávací projekt Social Media Akademie, jehož čtvrtý ročník právě začal (neplánovaně také online). Společně s Michelle Losekoot v říjnu vydaly bestseller Jak na sítě. Pravidelně přednáší, moderuje odborné akce a je porotkyní marketingových soutěží. Její články jste mohli potkat v titulech jako Marketing & Media, Strategie, Tyinternety, Lupa.cz nebo MediaGuru.
Já osobně sociální sítě ovládám jako běžný uživatel. Nikdy jsem se moc neučila jak s nimi pracovat, i přesto, že spravuji několik firemních účtů, kterým jsem vytvořila základní prezentaci. Na to moje znalosti stačily. Už delší dobu jsem ale přemýšlela o tom, jak zpropagovat nějaký příspěvek a udělat promo některé z firem, se kterými spolupracuji. Když v tom na mě na Facebooku blikla informace o tom, že Eliška vypsala termíny na školení. Její workshopy jsou většinou beznadějně vyprodané, ale Eliška je flexibilní a během koronavirové krize svoje workshopy převedla do onlinu a připravila půldenní verze svých seminářů. Výhodou webinářů je, že nemusíte nikam chodit a potřebujete jen počítač, tablet nebo chytrý telefon a internetové připojení. A to je přesně něco pro mne!
Úspěšná reklama na Facebooku a Instagramu
Z nabízených témat mne nejvíce oslovila reklama na Facebooku a Instagramu. Facebook nabízí téměř neomezené možnosti cílení reklamy zaměřené na region, zájmy, pohlaví, příjem, zaměstnání a další cílící ukazetele umožňující velmi přesné nastavení reklamy. Během 4hodinového webináře nám Eliška ukázala, jak vytvářet placené kampaně pro Facebook a Instagram, od naprostých základů po pokročilejší funkce.
V rámci webináře jsem si ujasnila jaké jsou typy reklamy, jak nastavit reklamní účet a vytvořit jednoduchou propagaci příspěvku v rámci facebookové stránky. Představili jsme si kampaň a její možnosti, cílení podle zájmů, demografie a chování a rozhodování o rozpočtu. Po úvodním vysvětlení základních pojmů a nastavení jsme se již vrhli na samotné vytváření obsahu reklamy (obrázky, texty, umístění). Na závěr nám Eliška vysvětlila rozdíl mezi Business managerem a Správcem reklam a zasvětila do úprav a analytiky a cílení reklamy na návštěvníky webových stránek či konkrétní e-mailové adresy (retargeting).
Webinář probíhal na platformě Zoom, kterou osobně znám a několik let ji využívám, takže to pro mne nebylo nic nového. Novinkou pro mne byly funkce Q&A a Raise Hands, díky čemuž i v průběhu webináře byl prostor na dotazy, ať už písemnou nebo ústní formou. Musím říct, že mi to vyhovovalo na 100 %. Člověk se nemusel bát, že si zapomene ztlumit mikrofon nebo vypnout kameru – všechno bylo defaultně vypnuté a mluvit jste mohli pouze, pokud vám dala Eliška slovo (na základě funkce Raise Hand). Takže kdo chce zůstat potichu a jen poslouchat, bude se mu tento formát určitě líbit. Jako mně 🙂
Během webináře jsem se naučila spoustu nového, ale budu potřebovat trochu času, abych to vstřebala. Informací bylo hodně a já musím všechno vyzkoušet na vlastní kůži. Ráda bych se s vámi ale podělila o dva body programu, které jsem osobně vůbec neznala – Facebook pixel a Facebook Blueprint – a třeba si rozšíříte obzory jako já.
Facebook pixel
Panel Facebook pixelu nabízí řadu informací o tom, jak lidé váš web používají. Jedná se o kus kódu pro web, který vám umožní měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro reklamní kampaně.
Jednoduše řečeno, když někdo navštíví váš web a provede nějakou akci (třeba nákup), Facebook pixel se spustí a tuto akci vyreportuje. Díky tomu se dozvíte o tom, když zákazník po zhlédnutí vaší reklamy provede nějakou akci a vy díky vlastnímu okruhu uživatelů máte možnost takového zákazníka znovu oslovit.
Pokud máte přístup ke kódu webu, můžete si Facebook pixel přidat sami. Pouze na všechny stránky vašeho webu umístěte základní kód Facebook pixelu, který vidíte při jeho vytvoření. Podrobný postup, jak si na web přidat Facebook pixel, najdete v centru nápovědy. Řada lidí bude na tento krok potřebovat pomoc vývojáře. Pokud je to i váš případ, stačí mu e-mailem poslat kód Facebook pixelu a on ho pak jednoduše může na váš web přidat. Vyzkoušejte sami a uvidíte sami, zda je to pro nás užitečné či nikoliv.
Facebook Blueprint
Facebook po vzoru Google a jeho programu Google Partners zavedl svůj vzdělávací program Blueprint. Facebook Blueprint je globální školící a certifikační program, jehož e-learningová část je dostupná všem – kurzy a zdrojy, které můžete procházet vlastním tempem.
Pokud se chcete naučit s Facebookem a jeho funkcemi do hloubky, mrkněte na nabízené bezplatné pětiminutové lekce přímo od tvůrců, ať už k Facebook stránce, k účelům reklam nebo k Instagramu. Anebo se přihlaste na webinář od Elišky jako já. Volbu nechávám na vás.