Holka pro všechno – to jako opravdu PRO VŠECHNO?

Holka pro všechno – to jako opravdu PRO VŠECHNO?

Když jsem začínala podnikat na vlastní triko jako virtuální asistentka, hodně jsem přemýšlela o tom, zda je lepší začít pod svým jménem nebo nějakým názvem, který bude vystihovat to, co dělám. A tak vznikla Holka pro všechno.

Podnikání na volné noze, tzv. freelancing, je úzce sepjato s osobností podnikatele, jeho dovednostmi a znalostmi. Nejčastěji tento druh podnikání provozují překladatelé, tlumočníci, řemeslníci, umělci, poradci, lektoři, konzultanti nebo profesionálové z oblasti IT. Spousta freelancerů se na něco specializuje a tak se propaguje svým jménem, s tím, že doufají, že jednoho dne si lidé spojí jejich jméno a oblast expertízy.

U mě je to jiné, já žádnou specializaci nemám. Umím spoustu věcí, ale na nic nejsem expert. Ovládám hodně aplikací a dovedností, od každého trochu. Chtěla jsem, aby název, který si zvolím do začátku mého podnikání, obsáhl všechno co dělám a nabízím.

Holka pro všechno mi přišlo jako ideální. Vystihuje to podstatu mé činnosti na volné noze a také ukazuje, že jsem žena, která pomůže v podstatě s čímkoliv. První reakce ovšem byly trochu jiné, než jsem čekala. Především ty dvojsmysly jsem asi neúplně domyslela.

V roce 2016 se mi dokonce vysmáli odborníci na brand a doporučili vymyslet jiný název, a především tedy slogan. Uznávám, že heslo „vaše virtuální pravá ruka“ nebylo úplně nejšťastněji zvoleno a trochu dvojsmyslně působilo již od začátku 🙂 Od toho jsem upustila úplně a nakonec dneska vlastně ani žádné konkrétní heslo nemám a nevyužívám.

Na druhou stranu negativní reakce je také reakce a dává mi to signál, že je to název dobře zapamatovatelný, který zaujme. Samozřejmě jiná věc je to, jaký druh klientů se mi občas díky tomu ozývá, ale vzhledem k tomu, že se jedná o minimální počet, rozhodla jsem se si název ponechat a bojovat s ním dál.

Osobně si myslím, že pro ženy je celkově budování osobního brandu těžší než pro muže. Vezměte si, že už si vybudujete své jméno a pak se vdáte? Nejen, že strávíte hromadu času obíháním úřadů, abyste si oficiálně změnila příjmení, ale ještě ke všemu musíte vymýšlet cestu, jak zase zpropagovat své nové jméno a naučit bývalé i současné klienty, že se jmenujete nyní jinak. V tom mají ženy určitou nevýhodu.

Jedním z důvodů, proč jsem upřednostňovala název „firmy“ oproti jménu byl také ten, že jsem chtěla do budoucna navázat spolupráci s maminkami na mateřské dovolené a zadávat jim drobné úkoly, které sama nestíhám nebo od nich využívat služeb, které sama nenabízím. To se mi také podařilo a aktuálně spolupracuji se 3 ženami, které mi pomáhají s překlady nebo jinými odbornými úkoly. Možná, jednoho dne, až budu známá více pod mým jménem, možná od holky pro všechno úplně upustím, ale cítím, že ten čas ještě nenadešel.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *